Zarządzenie nr 1/2024
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Włocławek - Kierownika Urzędu |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków stałej Komisji Przetargowej |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 53 oraz art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023, poz. 1605, 1720)
zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Do zadań Komisji Przetargowej należą prace związane z przygotowaniem przeprowadzenia procedury o udzielenie zamówienia.
2. Praca Komisji Przetargowej nad udzieleniem danego zamówienia kończy się z dniem zawarcia umowy o udzielenie zamówienia lub unieważnieniem postępowania o udzielenie zamówienia.
3. Członkowie komisji są odpowiedzialni:
1) Przewodniczący Komisji Przetargowej – za realizację zadań określonych w ust. 4;
2) Sekretarz Komisji Przetargowej – za realizację zadań określonych w ust. 5 oraz prawidłowe przygotowanie wymagań formalno-prawnych zamówienia wynikających z ustawy oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych, a także za ocenę spełniania tych wymagań;
3) pozostali członkowie – za prawidłowe wykonanie czynności określonych przez Kierownika Zamawiającego lub przez Przewodniczącego Komisji Przetargowej, wynikających z właściwości merytorycznej komórki organizacyjnej Urzędu Gminy Włocławek;
4) pracownicy komórki organizacyjnej Urzędu Gminy Włocławek – za prawidłowe przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia oraz warunków wymaganych od wykonawców w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, a także za ocenę spełniania tych warunków oraz badanie i ocenę ofert w tym zakresie;
4. Do zadań Przewodniczącego Komisji Przetargowej należy:
1) czuwanie nad prawidłowym przebiegiem procedury;
2) kierowanie pracami Komisji Przetargowej, w szczególności wyznaczanie terminów posiedzeń Komisji Przetargowej oraz ich prowadzenie;
3) powiadomienie członków Komisji Przetargowej o miejscu i terminie pierwszego posiedzenia Komisji Przetargowej;
4) poinformowanie członków Komisji Przetargowej o odpowiedzialności ciążącej na nich jako członkach Komisji Przetargowej, w przypadku naruszenia przepisów ustawy – Prawo zamówień publicznych, zwanej w treści zarządzenia „ustawą” i aktów wykonawczych do ustawy;
5) podział między członków Komisji Przetargowej prac podejmowanych w trybie roboczym;
6) czuwanie nad prawidłowym prowadzeniem dokumentacji postępowania;
7) podejmowanie działań związanych z ochroną zastrzeżonych części ofert stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 18 ust. 3 ustawy;
8) przedkładanie Kierownikowi Zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję Przetargową;
9) odebranie od członków Komisji Przetargowej oraz innych osób, o których mowa w art. 56 ustawy Prawo zamówień publicznych pisemnych oświadczeń
o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 56 ustawy;
10) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
11) podejmowanie innych działań niezbędnych dla sprawnego i zgodnego z prawem przeprowadzenia postępowania, które będą odzwierciedlane w protokole postępowania.
5. Do zadań sekretarza Komisji Przetargowej należy:
1) przygotowanie i prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia w formie wynikającej z przepisów ustawy;
2) przygotowywanie korespondencji związanej z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia;
3) przekazywanie członkom komisji informacji o terminie i miejscu posiedzeń komisji;
4) przechowywanie dokumentacji do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
5) uzyskanie podpisów członków komisji na dokumentach;
6) zastępowanie i wykonywanie zadań Przewodniczącego Komisji w czasie jego nieobecności.
6. Komisja Przetargowa pracuje kolegialnie. Komisja podejmuje decyzje w obecności co najmniej połowy jej członków.
7. Nieobecność członka komisji na posiedzeniu jest usprawiedliwiona w przypadku:
1) zwolnienia lekarskiego;
2) innych przewidzianych przepisami zwolnień od zajęć służbowych;
3) wykonywania czynności służbowych na polecenie przełożonych w uzgodnieniu z osobą powołującą komisję.
§ 3.1. Podstawą przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia przez Komisję Przetargową, w szczególności w zakresie przedmiotu zamówienia, jest wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia przekazany przez Kierownika.
2. Komisja Przetargowa przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia sporządza dokumenty związane z procedurą, a w szczególności:
1) propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia, z wyjątkiem przetargu nieograniczonego, przetargu ograniczonego i trybu podstawowego;
2) projekt Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) lub zaproszenia;
3) ogłoszenie przewidziane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 4.1. Komisja Przetargowa prowadząc postępowanie o udzielenie zamówienia, w szczególności:
1) udziela wyjaśnień dotyczących treści SWZ;
2) przygotowuje odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące treści SWZ na podstawie dokumentów otrzymanych od kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych Urzędu Gminy Włocławek (UGW);
3) opracowuje projekt modyfikacji SWZ na podstawie dokumentów otrzymanych od właściwych merytorycznie kierowników komórek organizacyjnych UGW;
4) wnioskuje do Kierownika Zamawiającego o zorganizowanie zebrania wykonawców;
5) dokonuje oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
6) prowadzi negocjacje z zaproszonymi wykonawcami, w przypadku, gdy ustawa dopuszcza prowadzenie takich negocjacji;
7) bada i ocenia oferty;
8) wnioskuje o wykluczenie wykonawcy lub odrzucenie oferty w przewidzianych prawem przypadkach;
9) przedstawia propozycję odpowiednio wyboru najkorzystniejszej oferty albo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia;
10) przedstawia propozycje wniesienia odpowiedzi na odwołanie wraz z uzasadnieniem;
11) wnioskuje do Kierownika Zamawiającego, o powołanie biegłych.
2. W przypadku powstania wątpliwości lub rozbieżności zdań pomiędzy poszczególnymi członkami Komisji Przetargowej, Przewodniczący Komisji Przetargowej zwraca się do Kierownika Zamawiającego, o zajęcie stanowiska lub przedstawienie opinii prawnej w tej sprawie przez kierowników właściwych merytorycznie komórek organizacyjnych UGW.
§ 5. Komisja Przetargowa dokonuje otwarcia ofert zgodnie z art. 222 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
§ 6.1. Komisja Przetargowa bada i ocenia oferty na posiedzeniach.
2. Przy dokonywaniu czynności, o których mowa w ust. 1, Komisja Przetargowa stosuje wyłącznie zasady i kryteria określone w SWZ.
3. Podczas badania i oceny ofert poszczególni członkowie Komisji Przetargowej wykonują czynności zgodnie z zakresem zadań i odpowiedzialności, określonym w § 1.
4. Komisja Przetargowa nie może ujawniać informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2020 r. poz. 1913).
§7. Traci moc zarządzenie Nr 9/2022 Wójta Gminy Włocławek z dnia 07 lutego 2022 r. w sprawie określenia organizacji, składu, tryb pracy oraz zakresu obowiązków członków stałej Komisji Przetargowej.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Włocławek
Magdalena Korpolak-Komorowska