Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | ewidencja ludności i dowody osobiste |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Referat Organizacyjny |
Referat: Referat Organizacyjny
Termin załatwienia: Niezwłocznie
Osoba kontaktowa: Dominika Garda
Miejsce załatwienia: Urząd Gminy Włocławek, ul. Królewiecka 7, 87 – 800 Włocławek, pokój nr 3, budynek A, parter, telefon kontaktowy: 54 230-53-38
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu,
2. Dowód osobisty.
Opłaty:
Opłata skarbowa – 17,00 zł płatna w kasie Urzędu Gminy Włocławek lub na konto 69 9550 0003 2001 0070 0711 0004
Tryb odwoławczy:
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia, bądź zaświadczenia o treści żądanej przez wnioskodawcę wnosi się do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
Uwagi:
Organ prowadzący ewidencję ludności wydaje zaświadczenia na żądanie osoby ubiegającej się o zaświadczenie. Zaświadczenie wydaje się, jeżeli: urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa lub osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
Z uiszczenia opłaty skarbowej zwolnione są osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa, na podstawie art. 7 pkt 5) ustawy o opłacie skarbowej.
Podstawa prawna:
Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu