Wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia - wzór w załączeniu,
- dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu)
Opłata skarbowa:
- nie dotyczy -
Opłaty administracyjne:
- nie dotyczy -
Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Włocławek
ul. Królewiecka 7
87-800 Włocławek
budynek A, pokój nr 3
tel.: 54 230 53 38
Tryb odwoławczy:
Brak.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408, z 2024 r. poz. 498).
Dodatkowe informacje:
WAŻNE! Prawo wybierania senatora w wyborach uzupełniających do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej w okręgu wyborczym nr 13 mają wyłącznie wyborcy stale zamieszkali na obszarze okręgu wyborczego nr 13, ujęci w stałym obwodzie głosowania w Centralnym Rejestrze Wyborców w gminie leżącej na obszarze tego okręgu wyborczego.
Wniosek składa się na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem w okresie od 44 dnia przed dniem wyborów do 3 dnia przed dniem wyborów, czyli w wyborach odbywających się w dniu 21 lipca 2024 r. wniosek należy złożyć w okresie od 7 czerwca 2024 r. do 18 lipca 2024 r.
Odbiór zaświadczenia następuje przez wyborcę lub upoważnioną przez niego osobę w urzędzie, do którego złożono wniosek.
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby nie utracić zaświadczenia o prawie do głosowania; w przypadku jego utraty, niezależnie od przyczyny, nie będzie możliwe otrzymanie kolejnego zaświadczenia, ani wzięcie udziału w głosowaniu!